מחלות מעיים דלקתיות

כאשר אנו מתלוננים על נפיחות לאחר האכילה, כאבי בטן, עצירות ו/או שלשול וריבוי גזים – יש לבדוק האם הגורם הוא דלקתי או שמא ישנו כיב.

מחלות המעיים הדלקתיות הנפוצות ביותר הן:

מחלת קרוהן. קוליטיס כיבית. מחלת צליאק.

התסמינים הנפוצים המשותפים לשלושתן הם: כאבי מפרקים, חוסר תיאבון, ירידה במשקל וחום.

אם אתם סובלים מאחת מן המחלות הנ"ל, סביר להניח שיש לכם אי סבילות למזון.

מחקר שנערך בקרב חולי קוליטיס כיבית, גילה שהסבירות שלהם לסבול מאלרגיה לביצים או לסויה הייתה גבוהה פי 10.

במחקר אחר נמצא כי הסבירות של חולי קוליטיס להגיב לגליאדין = חלבון המצוי בגלוטן שבחיטה, שיפון ושעורה (אך לא בשיבולת שועל), הייתה גבוהה יותר, יחסית לשאר האוכלוסייה.

חולי קרוהן היו בסבירות גבוהה לסבול מאלרגיה לשמרים.

חשוב לדעת שכל חולה שונה מחברו, ולכן, אם אתם סובלים ממחלת מעי דלקתית, מומלץ לעבור בדיקה לזיהוי אי סבילות למזון.

ששת המפתחות לבריאות מיטבית

יותר ויותר מחקרים הנערכים בתחום התזונה מוכיחים כי תזונה מתאימה משפיעה באופן ישיר על תפקודנו – הן ברמה הקוגניטיבית [השכלית] והן ברמה הרגשית.

הנטורופתיה מטפלת בבעיות אקוטיות, נקודתיות, וכן בבעיות כרוניות, כגון אלרגיות, דלקות מפרקים, קנדידה/הליקובקטר/הרפסים/סטרפטוקוקים…., עצירות/שלשול, אנמיה, דלקות חוזרות בשלפוחית השתן, תסמונת המעי הרגיז, מגרנות, גיל המעבר, תסמונת קדם וסתית, סינוסים, כיבים בקיבה ועוד ועוד….

הדיאגנוזה נעשית באמצעות מכשיר ה"גלובל דיאגנוסטיקס" ובהתאם לממצאים מותאמת תזונה אישית. לצד התזונה, במידה וישנו צורך אקוטי, נעשית התערבות טיפולית באמצעות צמחי מרפא ו/או ויטמינים ומינרלים, וכן, חומצות אמיניות.

מאמר נוסף בנושא:

תסמונת המעי הרגיש ותסמונת המעי המגורה