ההמלצות והמידע הניתנים באתר, אינם מהווים תחליף לטיפול וייעוץ רפואי

מהי נטורופתיה

"הרפואה דרושה בכל מקום ובכל עת. לא רק בזמן המחלה, אלא וביחוד, בעת הבריאות" (הרמב"ם)

נטורופתיה מהי?

נטורופתיה היא גישה טיפולית הוליסטית רב תחומית, עתיקה, שהעיקרון העומד בבסיסה הוא – הגוף יודע מה טוב לו, וכן, הגוף יודע לרפא את עצמו.

בבסיס הגישה – ההתייחסות היא אל כל מערכות הגוף, באופן כולל, כשמטרת הטיפול היא לייצר סינרגיה בין כל המערכות.

שלושת עקרונות הנטורופתיה:

עיקרון קיומו של כוח החיים: לגוף כוח ריפוי, היכול להילחם במחלות ולסייע בתהליך ההחלמה ובכך לאפשר לגוף לחזור למצבו המאוזן [הומאוסטסיס]. כלומר, המטרה היא לייצר איזון אשר יביא למצב גופני-נפשי-רגשי טוב.

המחלה היא תופעה טבעית: מחלות וזיהומים רבים נתפסים לא רק כתופעות בלתי נמנעות, אלא אף כמסייעות לבניית מערכת חיסונית חזקה. זיהומים ויראליים כמו שפעת ומחלות ילדות כגון אבעבועות רוח, נחשבים לשלב חיוני בהתפתחותו של אדם, מינקות ועד בגרות.

מצב של חולי – הוא הדרך של הגוף לדבר אלינו, לאותת לנו כי דבר מה אינו כשורה בגופנו, וכן, "לידע אותנו" כי הגוף נלחם כדי לרפא את עצמו.

לדוגמה: שלשול, אפילו קל, היא הדרך של הגוף להיפטר מרעלנים/מיקרואורגניזמים היוצרים זיהום.

המטרה שלנו היא לזהות מה גרם לכך, כדי למנוע הישנות מצב זה.

מחלות אותן ניתן למנוע נגרמות לרוב כתוצאה מתזונה לקויה, סילוק פסולת לא יעיל, פגיעה פיזית, רגשות שלישיים, היעדר פעילות גופנית וזיהום סביבתי.

על כן, בגישה הנטורופתית, בראש ובראשונה נחפש את גורם המחלה ולאחר מכן, נסייע במניעתה, בעזרת תזונה מותאמת וטיפול בצמחי מרפא.

ההתמקדות אינה "השתקת הסימפטומים", אלא טיפול שורשי.

השילוש הבריא: בריאות טובה תלויה בשמירת האיזון בין האנטומיה של הגוף, הביוכימיה שלו והרגשות.

יציבה לקויה, עצמות פריכות, שרירים רופסים, גידים מתוחים ורצועות קרועות, עלולים להשפיע לרעה על בריאותה של מערכת העצבים ושל האיברים הפנימיים.

תזונה נכונה היא כזו המספקת את החומרים החיוניים לגדילה, להתחדשות תאים ולעמידות בפני מחלות.

תזונה לקויה, שאינה מותאמת באופן אישי, עשויה להזיק לגוף ברמה הפזית, משום שהיא עלולה להפר את האיזון הכימי של הגוף ולזהם את התאים ברעלנים.

תזונה בלתי מותאמת, עשויה גם להשפיע גם על הפן הרגשי. רגשות שליליים יכולים להזיק לבריאות וגרום להפרעות עיכול, לחוסר איזון הורמונלי ולפר את האיזון הביוכימי של הגוף.

ששת המפתחות לבריאות מיטבית

יותר ויותר מחקרים הנערכים בתחום התזונה מוכיחים כי תזונה מתאימה משפיעה באופן ישיר על תפקודנו – הן ברמה הקוגניטיבית [השכלית] והן ברמה הרגשית.

הנטורופתיה מטפלת בבעיות אקוטיות, נקודתיות, וכן בבעיות כרוניות, כגון אלרגיות, דלקות מפרקים, קנדידה/הליקובקטר/הרפסים/סטרפטוקוקים…., עצירות/שלשול, אנמיה, דלקות חוזרות בשלפוחית השתן, תסמונת המעי הרגיז, מגרנות, גיל המעבר, תסמונת קדם וסתית, סינוסים, כיבים בקיבה ועוד ועוד….

הדיאגנוזה נעשית באמצעות מכשיר ה"גלובל דיאגנוסטיקס" ובהתאם לממצאים מותאמת תזונה אישית.

לצד התזונה, במידה וישנו צורך אקוטי, נעשית התערבות טיפולית באמצעות צמחי מרפא ו/או ויטמינים ומינרלים, וכן, חומצות אמיניות.